Tarieven

Wat kost kinderopvang bij Plekkey? Wat zijn de regels van de Belastingdienst? Hoe kun je je kind inschrijven? En wat is voor jou de meest gunstige contractvorm?
We zetten het allemaal voor je op een rijtje.

Zelf je kosten berekenen
De tarieven van onze opvang zijn bruto tarieven. Je komt waarschijnlijk in aanmerking voor kinderopvangtoeslag. Hoeveel kinderopvangtoeslag je als ouder ontvangt is afhankelijk van de hoogte van het inkomen, het aantal uren dat je werkt, het aantal kinderen in de opvang en het maximum uurtarief.

Met behulp van de Plekkey Rekentool bereken je gemakkelijk je netto maandkosten. Let op! Er wordt nog gerekend met de tarieven van 2016. Binnenkort zullen de tarieven van 2017 getoond worden.

KinderopvangtoeslagPlekkey Rekentool

Overstapservice
Gaat je kind momenteel naar een andere kinderopvangorganisatie, maar wil je hem of haar graag zo snel mogelijk naar Plekkey laten overstappen? Het is razendsnel en voordelig geregeld met onze gratis overstapservice.
Hoe werkt het? Je kind start direct bij Plekkey. Je betaalt tot aan de opzegtermijn (maximaal één maand) alleen aan je oude kinderopvangorganisatie. Het enige wat wij hiervoor nodig hebben is een kopie van de laatste factuur. Zo kun je meteen gebruikmaken van de diensten van Plekkey, zonder dat je voor (onverwachte) extra of dubbele kosten komt te staan.

Inschrijfprocedure

De keuze voor kinderopvang is een belangrijke en vooral persoonlijke keuze. Daarom ben je altijd welkom om een bezoek te brengen aan onze locaties om de sfeer te proeven. Je kunt daarvoor een afspraak maken met de coördinator van de gewenste vestiging of telefonisch contact opnemen via 088-4010300.

1. Online inschrijven
Plekkey hecht veel waarde aan duurzaamheid. Daarom proberen we de meeste zaken via ons volledig geautomatiseerde systeem te laten lopen. Alles wat digitaal kán, zullen wij proberen digitaal te versturen. Wij vragen je dan ook je kind(eren) digitaal bij ons in te schrijven.
Klik hier voor het vrijblijvende inschrijfformulier

2. Bevestiging van inschrijving
Op het moment dat de inschrijving bij ons binnen is ontvang je hiervan per mail een bevestiging. Zo weet je zeker dat de inschrijving bij ons verwerkt is. De inschrijving wordt door ons nagelopen, mochten wij vragen hebben n.a.v. de inschrijving dan nemen wij contact met je op.

3. Vrijblijvend voorstel
Als wij je kind(eren) kunnen plaatsen ontvang je een digitaal plaatsingsvoorstel. In dit voorstel geven wij aan op welke dag(en) en vanaf wanneer wij een plek kunnen aanbieden. Ook krijg je een indruk van de daarbij behorende kosten. Mocht er (nog) geen plek zijn op de gewenste dag(en) dan plaatsen wij je kind(eren) op onze actieve wachtlijst. Hieraan zijn geen kosten verbonden. Plekkey houdt je op de hoogte m.b.t. de plaatsing. Daarnaast ontvang je meerdere malen per jaar een nieuwsbrief over onze Plekkey-activiteiten.

4. Gegevens controleren/aanvullen
Zodra je akkoord gaat met het voorstel zetten wij een overzicht van belangrijke (nood) gegevens en een machtiging automatische SEPA incasso op de mail. Deze moeten gecontroleerd en waar nodig aangevuld worden.

5. Plaatsingsovereenkomst
Zodra de belangrijke (nood) gegevens en automatische incasso compleet retour zijn, sturen wij je de digitale plaatsingsdocumenten. Deze documenten worden digitaal ondertekend. Deze kun je tevens gebruiken om je mogelijke belastingtoeslag aan te vragen.

6. Kennismakingsgesprek
Nadat de plaatsingsdocumenten digitaal ondertekend zijn, kunnen wij je kind(eren) opvangen en word je uiterlijk binnen zes weken voor de startdatum gebeld door onze locatiecoördinator. Deze nodigt je uit voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek maken wij kennis met jou, maar vooral met je kind(eren).

7. Wennen
Wanneer je kind(eren) voor het eerst bij Plekkey komen is het belangrijk dat ze vertrouwd raken met de groep en de locatie. Plekkey nodigt kinderen altijd uit om een aantal uurtjes te komen wennen. In samenspraak met de locatiecoördinator worden deze wenuurtjes met je ingepland.

Wij hopen de procedure duidelijk uiteen te hebben gezet. Mocht je vragen hebben dan kun je te allen tijde contact met ons opnemen.